Dbając o wysokie standardy etyczne oraz realizując w praktyce założenia przedsiębiorstwa społecznie odpowiedzialnego, opracowaliśmy zasady Kodeksu Etycznego. Na Kodeks ten składają się dotąd nie spisane zasady oraz wartości, którymi kierujemy się na co dzień w naszej pracy.
Preambuła:
Mając świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu wobec interesariuszy, klientów, pracowników oraz środowiska oświadczamy, że:
działając na rzecz rozwoju i bezpieczeństwa branży armatury grzewczej;
dążąc do budowy solidnych fundamentów polskich przedsiębiorstw;
a jednocześnie mając na uwadze bezpieczeństwo naszych klientów oraz środowiska
podpisujemy niniejszy kodeks w pełni świadomi odpowiedzialności oraz wyzwań jakie stawia on przed Nami.
Dzięki opracowaniu i przyjęciu kodeksu etycznego, który wpływa
na uregulowanie naszej działalności Wierzymy, że poprzez odpowiedzialne prowadzenie biznesu, jesteśmy wstanie dać przykład naszym partnerom oraz konkurencji jak w pełni realizować ideę przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie.
Art. 1
Postanowienia wstępne
- Transparentność, Rzetelność, Profesjonalizm oraz świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu to wartości, które stanęły u podstaw powstania Kodeksu Etycznego firmy Vario Term Sp. z o.o.
- Kodeks Etyczny stanowi zbiór zapisów dotyczących relacji z pracownikami, klientami oraz z interesariuszami.
- Kodeks Etyczny jest odzwierciedleniem idei oraz wartości przyświecających założycielom oraz pracownikom firmy.
- Dokument ten stanowi wyraz troski i zaangażowania na rzecz rozwoju społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa.
- Postanowienia Kodeksu nie są sprzeczne z polskim prawem.
Art. 2
Relacje z pracownikami
- Rolą pracodawcy jest stwarzanie pracownikom możliwości rozwoju i awansu zawodowego, a także promowanie działań innowacyjnych służących rozwojowi firmy.
- Pracodawca określa – raz do roku - wspólnie z pracownikami zbiór wartości i zasad, które są przyjmowane na zasadzie konsensusu wszystkich zainteresowanych stron, a następnie dołączane/aktualizowane do Kodeksu Etycznego, które stanowią jego integralną część.
- Pracodawca buduje zespół pracowników, kierując się misją firmy oraz ciągłym podnoszeniem jej profesjonalizmu.
- Pracodawca może wspierać rozwój pracowników poprzez indywidualne i zbiorcze programy (wewnętrzne i zewnętrzne) rozwoju kompetencji pracowników.
- Rekrutacja nowych pracowników odbywa się na równych zasadach w określeniu jego wymagań, kwalifikacji, zakresu obowiązków, odpowiedzialności oraz równym dostępie do informacji o prowadzonym procesie rekrutacyjnym i jego etapach.
- Każdy z pracowników oceniany jest wg tych samych kryteriów, które są udostępniane na jego prośbę.
- Wynagrodzenie pracownika jest z góry określone i nie podlega zmianie bez wcześniejszego aneksu do umowy, który zostaje podpisany przez obydwie strony.
- Okresowe oceny pracowników (pozytywne jak i negatywne) formułowane są również na piśmie i są dostarczane pracownikowi.
- Pracownicy jak i zarząd kierują się we wzajemnych relacjach etyką, uczciwością oraz szacunkiem.
- Nikt z pracowników nie jest i nie może być dyskryminowany ze względu na kolor skóry, poglądy religijne, poglądy polityczne, płeć, orientacje seksualną, przynależność etniczną, czy niepełnosprawność.
- Każdy przejaw dyskryminacji i mobbingu będzie rozpatrywany przez Komisję Rewizyjną w składzie dwuosobowym.
- Wszelkie naruszenia w relacjach pracodawca – pracowników zgłaszane będą do min. jednego z członków Komisji Rewizyjnej.
- Zgłoszenie o którym mowa w pkt. 12 może mieć charakter anonimowy.
- Wszyscy pracownicy są świadomi, że reputacja firmy, zależy od ich profesjonalizmu, poszanowania zasad współżycia w społeczeństwie oraz uczciwości.
Art. 3
Relacje z klientami, partnerami biznesowymi
- Oferowane produkty i usługi firmy spełniają najwyższe kryteria jakości, a przed ich sprzedażą poddawane są szczegółowej kontroli jakości.
- Produkty i usługi oferowane przez firmę są bezpieczne i nie stanowią zagrożenia dla życia i zdrowia klientów.
- Firma z szacunkiem traktuje każdego klienta oraz partnera biznesowego, co przejawia się w budowaniu relacji opartych na zaufaniu, uczciwości, transparentności oraz odpowiedzialności.
- Firma z szacunkiem odnosi się do każdej prośby i problemu indywidualnego klienta jak i biznesowego partnera poprzez udostępnienie na stronie www danych kontaktowych: telefon/mail oraz poprzez szybkie reagowanie na zaistniałe zgłoszenia – do 48h od zgłoszenia.
- Firma na bieżąco informuje o nowościach oraz aktualizacjach istniejących produktów/usług poprzez stronę www oraz fanpage na Facebooku.
- Udział w konkursach/promocjach jest oparty na zasadzie równości i obowiązuje w okresie wyznaczonym przez firmę w osobnym komunikacie.
- Wszystkie reklamacje przyjmowane są na adres (tel/e-mail) podany na stronie firmy.
- Odpowiedź na reklamację udzielana jest do 72h od zgłoszenia.
- Wszystkie uzgodnienia i zasady współpracy pomiędzy firmą, a partnerem biznesowym znajdują swoje odzwierciedlenie w podpisanych umowach, które respektują prawo polskie i zasady współżycia społecznego.
- Windykacja wymagalnych należności prowadzona jest zgodnie z wewnętrznymi, spójnymi procedurami. Dłużnik jest zawsze informowany o konsekwencjach mogących wyniknąć z braku wpłaty w terminie, a wszelkie działania windykacyjne są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem i dobrymi obyczajami.
Art. 4
Postanowienia końcowe
- W celu respektowania zapisów Kodeksu Etycznego, przewiduje się możliwość powołania Komisji Rewizyjnej na pisemny wniosek zarządu lub jednego z pracowników, który dostarczany jest do rąk Prezesa.
- Zakresem działalności Komisji Rewizyjnej są zapisy dotyczące zapisów: ogólnych, końcowych, relacji z pracownikami, w aspekcie którego nie normują zasady polskiego prawa lub w przypadku, gdy strony chcą rozwiązać daną kwestię w oparciu o negocjacje wewnątrz firmowe.
- Prezes Zarządu powołuje Komisję Rewizyjną składającą się min. z dwóch osób.
- W skład komisji nie mogą wchodzić bezpośrednio osoby zainteresowane.
- Prezes Zarządu ma 7 dni na powołanie Komisji Rewizyjnej, po stwierdzeniu zgodności wniosku z zakresem działalności Komisji Rewizyjnej.
- Kodeks Etyczny uznaje się za przyjęty po jego podpisaniu przez zarząd oraz wszystkich pracowników.
- Tryb zmian zapisów w kontekście wymaga pisemnego wniosku do zarządu, który powołuje Komisję Rewizyjną, składającą się min. z dwóch osób i poddaje wniosek pod negocjacje, a następnie pod głosowanie zarządu i wszystkich pracowników. Wnioski przyjmowane są większością głosów.
Pobierz (PDF): Kodeks Etyczny Vario Term